כלים פשוטים וקלים להורדת מתח וחרדה

לעיתים החיים מזמנים לנו מפגש עם מציאות מורכבת, אירוע חיצוני או פנימי שמערער אותנו. יש מי שימצאו את עצמם מוצפים ריגשית גם בלי אירוע ספציפי. יש מי שכבר חשים חרדה שעולה ונאחזת בגוף ובנפש. מניחה לפניכם כמה כלים/ עצות טובות להקל ולהרגיע את הגוף והנפש בזמנים שכאלה בפרט :
1 – הניחו לידכם כוס מים. מידי חצי שעה לגמו מהכוס באופן הבא: לוקחים לגימה רגילה אך לא בולעים, מחזיקים את המים בחלל הפה לשתיים שלוש שניות. בזמן הזה אתם נוהגים כאילו אתם טועמים משהו חדש, ואז בולעים אותם. ככה לפחות חצי כוס לגימות בקצב נינוח. למים יש אפקט הרגעה שמשפיע אוטומטית על המוח בלי התערבות של ההכרה. התרגיל לקוח ממדע הקינסיולוגיה.
2 – בכל הזדמנות שאתם יכולים, נניח אחת לחצי שעה שימו לב לנשימה שלכם. עצרו וקחו שלוש – ארבע נשימות מלאות וטובות כאלה שאתם מרגישים שבית החזה וחלל הבטן שלכם מתרחבים. שאיפה גדולה ונשיפה קצת יותר איטית מהשאיפה. הנשימה הרחבה והמודעת מאפשרת להפחית את המתח בגוף המשפיע על קצב ותכיפות הנשימה שלנו.
3 – כדאי להמעיט ככל האפשר לצרוך חדשות. מינון שתקבעו לכם מראש שיוכל לספק את צורכי השעה לקבל עדכון ולא יותר. חשיפת יתר לתקשורת שחייבת לסקר ולהגזים משפיעה רע מאוד על הגוף והנפש.
4 – עיסוק בפעילות גופנית כלשהי. הליכה, ריקוד, יוגה, פילטיס, חדר כושר וכו. אם אתם מנועים מלצאת, תוכלו להתחבר בבית ליוטיוב ושם למצוא עשרות שיעורים לצפייה חינמית שעוד זכורים לנו מימי הקורונה. בכל מקרה אפשר פשוט להשמיע מוזיקה שאוהבים ולרקוד. פעילות גופנית משחררת מתח וממלאת את הגוף והנפש בחיות וחיוניות. כמובן שהיא מסייעת להפחתת לחצים וחרדות
5 – תרגול מדיטציה – זה לא חייב להיות משהו ארוך או עמוק, יש הרבה מאוד סרטונים חינמיים לתרגול מדיטציה (כמו ביוטיוב אלבום בשם “ניצוצות” שיש בו 6 מדיטציות חינמיות שיצרתי) עוד מדיטציות מרחיבות לב ונפש חפשו תחת השם: איתי מניאלי אריאן – אתם תודו לי על זה.
6 – מוסיקה – האזינו לכל סוגי מוסיקה שאתם אוהבים. חברו באוזניות אם הילדים ישנים או פיתחו רמקולים פול ווליום. המוסיקה מעלה את תדר השמחה, תשמחו, מותר לכם.
7 – צחוק – בערוצי היוטיוב ובפייסבוק יש המון קומיקאים וסטנדאפיסטים/סטנדאפיסטיות שמעלים סרטונים רבים. תתחברו למי שמצחיקים אתם ותצפו בהם במיוחד לפני השינה. לכו לישון עם צחוק משחרר.
8 – אל תחמירו עם עצמכם. אם שברתם דיאטה, הפסקת עישון, או כל פרויקט שלקחתם על עצמכם ושדורש מכם מאמץ נפשי, קבלו את המעידה ברחמים. החיים לא נגמרים שם. אם מצאתם את עצמכם באכילה מנחמת/ מוגזמת, חבקו את המקום הזה שמבקש נחמה. זה לא אומר עליכם כלום, זה רק אומר שאתם אנושיים.
9 – תפילה אישית או תפילה מסידור או כל קריאה בחומר רוחני מחברת אותנו לתדר של השגחה ושייכות שמחזק ומחבק אותנו.
10 – הרבו באהבה.
שנדע ימים שקטים וטובים🙏

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן